Udogodnienia na lotniskach, część II

Salony lotniskowe urządzone z poczuciem smaku i kącikami zabawy

Tradycyjny salon lotniskowy niekoniecznie musi być uważany za innowacyjne podejście do poprawy komfortu pasażerów. Jednak sposoby, do jakich uciekają się linie lotnicze zapewniając komfort podróżnym, są zdumiewające.

Na przykład na lotnisku Tokyo Haneda pasażerowie mogą zrelaksować się, w niedawno odnowionych, salonach Sakura Lounges, które zostały zaprojektowane wokół tematu „Serce Japonii”.  Dekoracje poczekalni, inspirowane są tradycyjnymi dziełami sztuki i jedzeniem, a z okna rozpościera się widok na centrum Tokio. Koncepcją remontu było stworzenie środowiska odzwierciedlającego narodowy styl japoński.

Ponownie, propozycja Turkish Airlines stanowi przykład dobrej praktyki w tej dziedzinie, z jej nowym flagowym salonem Turkish Airlines Istanbul na lotnisku Atatürka, który szczyci się herbaciarnią nie gorszą od tych położonych w centrum Stambułu. Jest tam miniaturowa makieta miasta, restauracja turecka a nawet symulator golfa i stół bilardowy.

Nowoczesne formy komunikacji ułatwiające pasażerom odprężenie

Podczas gdy pasażerowie korzystają z przygotowanych udogodnień, miejsc odpoczynku, wycieczek po mieście i salonów inspirowanych lokalnym folklorem, muszą uważać na aktualizacje lotów i bram. Na szczęście lotniska i linie lotnicze zaczynają coraz częściej brać pod uwagę również i ten problem, tworząc rozwiązania mobilne, które mogą przyczynić się do uspokojenia podróżnych oczekujących na lotnisku.

Liczba podróżnych posiadających najmniej jedno osobiste urządzenie elektroniczne, takie jak tablet lub smartfon gwałtownie rośnie, dla lotnisk i linii lotniczych oznacza to możliwość zmiany formy komunikacji z pasażerem podczas podróży.

Międzynarodowy Port Lotniczy w Leeds Bradford wprowadził opartą na Twitterze „Tweetową tablicę odlotów”, która zdalnie wysyła pasażerom informacje istotne dla ich lotu, EasyJet dodał do swojej aplikacji na iPhone'a powiadomienia push, co oznacza, że ​​pasażerowie mogą być powiadamiani o zmianie statusu lotu. Zamiast siedzieć i wpatrywać się w ekran informacyjny, otrzymują powiadomienie na smartfona.

Z tego rozwiązania skorzystało między innymi lotnisko we Frankfurcie, które dodało powiadomienia push do najnowszej wersji swojej aplikacji na smartfony oraz spółka SEA Aeroporti di Milano, która oferuje podobną usługę na zarządzanych przez siebie lotniskach Linate i Malpensa w Mediolanie.

Innowacje zwiększające komfort pasażerów

Linie lotnicze i lotniska są często oskarżane o to, że nie robią wystarczająco dużo, aby wywrzeć pozytywne wrażenie na pasażerach. Te przykłady dostarczają dowodów, że ogólne zadowolenie staje się powoli priorytetem branży. Niemal we wszystkich przypadkach inicjatywy te przynoszą korzyści wszystkim zaangażowanym w nie organizatorom podróży, ponieważ znaczną poprawę w zakresie satysfakcji z obsługi lotniskowej pasażerów można osiągnąć przy stosunkowo niewielkich kosztach.

Na przykład, obszar relaksu na lotnisku w Helsinkach wykorzystuje przestrzeń terminalową, która była wcześniej nieużywana. Bloomberg Hub w London City Airport jest finansowany przez Bloomberga, który chce zwiększyć świadomość marki wśród swojej idealnej grupy docelowej. Turkish Airlines mogą sobie pozwolić na bezpłatne wycieczki po Stambule dzięki, korzystnej dla obu stron, współpracy z Tour Istanbul. Reasumując efekt utrzymania pasażerów i zapewnienie im możliwości spędzenia czasu, w maksymalnie przyjemny i relaksujący sposób, można osiągnąć dzięki niewielkim innowacjom.