System CRM, Część I

Skrótowiec CRM w najprościej można rozwinąć jako ,,systemy i procesy służące do zarządzania relacjami firmy z obecnymi i potencjalnymi klientami”. Kiedy mówimy ,,CRM”, zwykle chodzi nam o oprogramowanie CRM. Służy ono do organizowania, automatyzacji i synchronizacji sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta.

Koncepcja CRM rozwijała się, aby uwzględnić wszystkie obszary obsługi klienta oraz zapewnić sobie jego lojalność i przychody dla firmy. Jest to proces identyfikacji potencjalnych klientów, pielęgnowania ich potrzeb oraz prowadzenia przez proces sprzedaży. Kiedy już uda się pozyskać nowych klientów, utrzymuje się ten związek i zachęca do powtarzania działań przynoszących zysk naszej firmie – częstszych zamówień, lub zwiększenia wartości pojedynczej transakcji.

Jak działa CRM?

Tworzenie każdej firmy zaczyna się od fundamentów zbudowanych na dobrych relacjach z klientami. Sprzedawca kontaktuje się z ludźmi, którzy potrzebują jego produktu. Wraz z rozwojem firmy te połączenia biznesowe stają się coraz bardziej skomplikowane. Nie jest to już tylko transakcja między kupującym a sprzedającym. Zaczyna się zarządzanie siecią niezliczonych połączeń z partnerami biznesowymi. Koniecznym staje się wzajemna wymiana informacji, pomiędzy różnymi zespołami działającymi we własnej organizacji, które kontaktują się z tymi samymi klientami. System CRM może służyć jako ważne centrum decyzyjne do zarządzania wieloma połączeniami w strukturze rozwijającego się przedsiębiorstwa. System ułatwi przełożenie wiele strumieni danych pochodzących z monitorowania sprzedaży, klientów, usług, marketingu i mediów społecznościowych na praktyczne informacje biznesowe.

CRM daje wszystkim pracownikom dostęp do informacji na temat sprzedaży, obsługi klienta, marketingu oraz rozwoju biznesu. Dzięki niemu firma otrzymuje lepszy sposób zarządzania relacjami z klientami i interakcjami, które napędzają sukces gospodarczy. Przejrzystość i łatwy dostęp do danych klientów, takich jak dane kontaktowe, możliwości sprzedażowe, problemy z usługami i kampanie marketingowe, to cechy charakterystyczne systemu CRM. Dzięki łatwemu w użyciu, konfigurowalnemu pulpitowi, firma jest w stanie zobaczyć pełny widok profilu klienta w jednym miejscu.