Boty w instytucjach rządowych, część II

Wraz z częstym używaniem chatbotów w biznesie, w wielu firmach rozpoczął się proces automatyzacji obsługi klienta, realizacji usług itp., dzięki czemu wygenerowano znaczne oszczędności. Największe wykorzystanie chat botów występuje w branżach e-commerce, stosuje je aż 90% firm. Z wirtualnych asystentów korzysta się również w sektorach ubezpieczeń, zdrowia, handlu detalicznego, hotelarstwa i wielu innych. Rynek chatbotów rośnie nieustannie w szybkim tempie.

Chatboty są również wdrażane w sektorze rządowym, mają umożliwić szybki dostęp obywateli do danych publicznych i zgłaszania skarg. Wdrożenie chatbotów w różnych agencjach rządowych całkowicie zmienia komunikację między obywatelami a rządem. Wiele problemów, z którymi zmaga się obywatel wymaga od niego wizyty w urzędzie. Na samą myśl większość wyobraża sobie niekończące się kolejki zwykle kończące się odejściem z kwitkiem. Dzięki wirtualnym doradcom mamy dostęp do informacji publicznej bez wychodzenia z domu i możemy niejako sami rozwiązać własne problemy. 

 

Czemu chatboty są idealnym rozwiązaniem dla agencji rządowych? Oto zestaw ich najważniejszych zalet:

  • chatboty są niedrogie: utrzymanie bota wiąże się jedynie z opłacaniem dostępu do chmury;

  • chatboty pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku: ludzie chcą usług poza normalnymi godzinami pracy od 9:00 do 17:00; 

  • chatboty mogą zmniejszyć ciężar zapytań, na które urzędnik musiałby odpowiedzieć. 

W jaki sposób chatbot może wpływać na zadowolenie klienta:

  • szybsza obsługa: skrócenie czasu oczekiwania klienta zawsze poprawia jakość jego obsługi; agencje rządowe mogą korzystać z chatbotów, aby natychmiast obsłużyć proste żądania klientów i rozładować kolejki oczekujących na połączenie z konsultantem;

  • łatwość użycia: ponieważ chatboty komunikują się z użytkownikiem za pomocą języka naturalnego, w zasadzie ma potrzeby uczenia się sposobu ich używania - jeśli wiesz, jak czytać i pisać, to wiesz, jak używać chatbota.