Boty w instytucjach rządowych, część I

O tym, czym są chat boty i do czego można je wykorzystać pisaliśmy TUTAJ. Pokrótce został też zaprezentowany bot Max firmy Orange. W tym artykule dowiecie się czegoś więcej o wirtualnej asystentce Monice, która przybliży tajemnice jakie kryje w sobie ZUS.

Chatboty zadomowiły się są prawie we wszystkich sektorach gospodarki i w każdym z nich okazały się przydatne. Wszystkie branże chętnie korzystają z chatbotów i już wiemy, że ludzie uwielbiają interakcję z nimi. Nie tylko odpowiadają w ciągu kilku sekund, ale także, dzięki uczeniu maszynowemu, udzielają dokładnych odpowiedzi. Przedsiębiorstwa prywatne szybko zaczęły wykorzystywać chatboty, podczas gdy w sektorach publicznych tempo ich wdrażania jest wolniejsze.

Naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzi ZUS ze swoim botem Moniką. Jest to przyjazna asystentka, która chętnie odpowie na nasze pytania związane z instytucją. Dostarcza informacji o uprawnieniach do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, indywidualnych kontach ubezpieczonych, a także o pobieraniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Dodatkową cechą wyróżniającą tego wirtualnego asystenta jest możliwość korzystania z LiveChat i Virtual Tour - symulacji stacjonarnego inspektoratu ZUS